Thursday, October 22, 2009

Sumbangan Zakat SME Bank Kepada PertubuhanKebajikan Islam Malaysia (PERKIM) Cawangan Putrajaya

SME Bank Kuala Lumpur telah menyumbangkan bantuan zakat Kepada Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia Cawangan Putrajaya sebanyak RM 5,000.00.

Cek sumbangan telah disampaikan oleh Wakil Ibu Pejabat SME Bank Kuala Lumpur kepada Ustaz Mohamad Nazir selaku Pengerusi PERKIM Cawangan Putrajaya pada 29 september 2009.

Pihak PERKIM Cawangan Putrajaya mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pihak SME Bank kerana membantu bagi menjayakan usaha mempromosikan Dakwah Islamiyyah secara berhikmah dan membimbing masyarakat khususnya dan warga Putrajaya secara amnya.

PERKIM sebagai sebuah Pertubuhan Kebajikan yang ditubuhkan berasaskan kepentingan Islam, sentiasa menyusun strategi dan program yang dapat menjayakan usaha Dakwah bil Hal selaras dengan tuntutan kerajaan untuk melahirkan umat ulul albab yang berteraskan Al-Quran dan Sunnah.

PERKIM Cawangan Putrajaya yang baru ditubuhkan pada 16 Mac 2009 dengan no. Rujukan PPMnya ialah PPM/WKL.76/61-218 yang beralamat cawangannya di No. 4 Jalan p14A 1/1 Presint 14, 62050 Putrajaya merupakan Pertubuhan yang berusaha merealisaikan cita-cita yang mulia ini. Tambahan pula, Putrajaya sebagai pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan di Malaysia seharusnya mekar dengan usaha da’wah, amar ma’ruf nahi mungkar, menuju kearah sebuah negara yang sejahtera dan sentiasa di bawah rahmat Allah SWT.

PERKIM Cawangan Putrajaya amat memerlukan sumbangan pihak yang berkemampuan untuk menyumbang ke Dana Perkim Cawangan untuk merialisasikan program-program yang telah dirancang sepanjang tahun ini dan tahun hadapan.

Kepada mereka yang ingin menyumbang dalam apa jua bentuk boleh menghantar kepada Saudari Suraini bt Wahab, Bendahari, PERKIM Cawangan Putrajaya di No. 41B, Tingkat 2, Jalan Diplomatik, Presint 15, 62050 PUTRAJAYA. Sumbangan terus juga boleh dibuat ke dalam akaun Bank Islam atas nama PERKIM Cawangan Putrajaya, No Akaun 16018010014343

No comments:

Post a Comment